El dia a dia en educació, gira entorn a una realitat molt heterogènia, on els docents, les famílies i la societat en general, s’han d’adaptar als diferents ritmes, característiques i potencials de cada nen. És clar que la diversitat és una de les singularitats principals de qualsevol societat, però en el cas dels col.lectius socials de nens amb diferents problemes o amb riscos de patir-los, aquesta diferència és molt més plausible i al temps, dificulta la correcta inserció a la vida laboral, educativa, familiar i social. Per tot açò, la meva proposta d’aprenentatge, passa per treballar amb aquests nens d’una manera preventiva, precoç, i rigorosa.
La prevenció és el conjunt de mesures encaminades a impedir que es desenvolupen deficiències físiques, mentals o sensorials; o a impedir que les deficiències, quan ja s’ha produït, tinguin majors conseqüències. Per la qual cosa, aquest punt trobo que és fonamental en l’àmbit pel que treballem. Si a açò li sumem la precocitat, donat que és de vital importància tractar el problema amb la major celeritat possible, recolzant-nos en la més que coneguda capacitat d’adaptar-se i aprendre dels més menuts, és a dir aprofitant al màxim la infantesa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario